Messutuotteilla tulee olla käyttöarvoa

Eurofins Viljavuuspalvelu Oy luottaa Scancapin laatuun

Eurofins Viljavuuspalvelu on kotimainen maatalousalan analyyseihin keskittynyt laboratorio, joka on palvellut suomalaisia alkutuottajia, meijereitä, teurastamoja sekä viher- ja maanrakennusyrityksiä jo vuosikymmenien ajan. Asiakkaitaan yritys kohtaa maatalousnäyttelyissä ja messuilla, joissa on jaossa aina myös Scancapin kautta hankitut, laadukkaat ja käytännölliset messutuotteet.

Eurofins viljavuuspalvelu työllistää vakituisesti reilut 30 henkilöä, mutta sesonkiaikaan keväällä ja syksyllä joukko kasvaa muun muassa alan opiskelijoiden tuodessa lisävahvistusta. Tällöin posti kulkee tiuhaan viljelijöiden ja yrityksen laboratorion välillä, kun maanäytteistä tuotetaan tarvittavia ravinneanalyysejä.

Asiakkaitaan yritys pääsee kohtaamaan kasvotusten messuilla ja näyttelyissä, joita järjestetään valtakunnallisesti ympäri vuoden. Messutuotteissa Eurofins luottaa Scancapin kattavaan valikoimaan. Tärkeintä yritykselle on, että tuotteesta on käyttäjälleen aidosti iloa ja hyötyä.

– Messutuotteissa tulee toki näkyä aina yrityksen nimi ja yhteystiedot, mutta vielä tärkeämpää on se, että
jaamme tavaraa, joilla oikeasti on myös käyttöarvoa, pohtii Eurofins konsernin myyntipäällikkö Manna
Kaartinen.

Hyväksi havaittuja, käytännöllisiä messutuotteita ovat olleet muun muassa Scancapin kynät, avainkaulanauhat, monikäyttöaterimet sekä laastarikotelot. Yritys pyrkii tarjoamaan eri messuilla erilaisia tuotteita esimerkiksi vuodenajat huomioiden.

– Hyvin monennäköistä tuotetta. Ajatuksena on, ettei lähdetä messuille aina sillä samalla tavaralla. Talvella voidaan tarjota vaikkapa heijastimia tai tiettyjä pitoa ja tukea tuovia esineitä, kesää kohti sitten muita tuotteita, Kaartinen kertoo.

Messutuotteet toimivat sisäänheittäjinä yleisötapahtumissa

Eurofins osallistuu yleisötapahtumiin ja näyttelyihin laajalla skaalalla. Messukalenteri pitää sisällään
tapahtumia paikallisten tuottajien järjestämistä, muutaman kymmenen hengen tilaisuuksista aina isoihin,
tuhansia ihmisiä kattaviin messuihin.

– Osallistumme toki suuriin maatalaousnäyttelyihin, mutta sitten myös usein tietyn asiakasryhmän paikallisiin tapahtumiin, kuten marja- tai hedelmäviljeiliöiden omiin tilaisuuksiin, Manna Kaartinen kertoo.

Messuilla kulkemisen tarkoituksena on ennen kaikkea yrityksen brändin vahvistaminen ja messuvieraiden
kohtaaminen matalalla kynnyksellä. Messutuotteet toimivat erinomaisena sisäänheittäjinä näyttelypisteille ja mahdollinen keskustelukin on luontevaa saada messutuotteiden varjolla käyntiin.

– Kyllähän ne jaossa olevat messutuotteet vierailijoissa aina herättää uteliaisuutta. Viimeksikin aloitimme monet hyvät keskustelut, kun vieraat ihmettelivät näitä laastarikoteloita, Kaartinen muistelee.

Yhteistyö Eurofins konsernin ja Scancapin välillä on toiminut Kaartisen mukaan erinomaisesti. Tuotteiden tilauksesta vastaava Kaartinen arvostaa ennen kaikkea sitä, että valikoimista löytyy hinnaltaan ja laadultaan monipuolisia tuoteartikkeleita, useisiin eri käyttötarkoituksiin.

– Olen ollut kyllä tyytyväinen, ja eihän näin pitkää asiakassuhdetta syntyisikään, ellen olisi. Yhteistyö ja
tilaus onnistuvat aina hyvin. Scancapin Arja Iskala on mahtava tyyppi myyjänä, Manna Kaartinen hymyilee.